Задекларувати податкову знижку можна до 31 грудня: Понад 5,7 млн грн податкової знижки вже отримали жителі Буковини
Задекларувати податкову знижку можна до 31 грудня: Понад 5,7 млн грн податкової знижки вже отримали жителі Буковини
Заступник начальника Головного управлінні ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка інформує, на початок листопада правом на податкову знижку скористалися понад 2 тис жителів Чернівецької області, які задекларували 6,2 млн грн витрат.
Посадовиця відзначає, більшість краян, подали декларації на отримання податкової знижки в зв’язку з понесеними витратами на навчання. Відтак, буковинцям вже повернуто понад 5,7 млн грн.
Платникам слід знати, якщо податковий агент утримав, але не сплатив податок на доходи фізичних осіб до бюджету, то фізична особа не матиме права на податкову знижку. Оскільки, для розрахунку сум ПДФО, які підлягають поверненню платнику з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовують суму сплаченого податку на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.
Тетяна Булавка нагадала, що громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.
Зокрема, податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були витрати на: навчання, отримання доступного житла за державними програмами, оплату допоміжних репродуктивних технологій, відсотки за іпотечним кредитом, внески на благодійність, страхові платежі за договорами довгострокового страхування життя, пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.
Для отримання знижки необхідно: заповнити та по 31 грудня включно подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи; - у декларації вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.
Після отримання декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.
Звертаємо увагу, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2020 рік, необхідно подати декларацію до 31 грудня 2021 року включно.
Конструктивна дискусія: відбулось чергове засідання Громадської ради при податковій службі області
Відбулося засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області під головуванням Олександра Побережного – Голови Громадської ради.
Участь у засіданні взяв начальник Головного управління ДПС у Чернівецькій області Віталій Шпак. На порядок денний було винесено питання про податковий контроль на ринку продажу палива - основні види податкових порушень та заходи для їх усунення.
Доповідали з даного питання заступник начальника податкової служби області – Наталія Чернівчан та начальник управління контролю за підакцизними товарами – Наталія Донець.
Дискусія представників дорадчого органу та податківців з даного питання була конструктивною.
Загалом обговорили «податкові ризики» та найпоширеніші порушення при продажу пального.
Найбільше зацікавило представників громадськості аналіз причин скорочення обсягів реалізації пального по окремих територіальних громадах, що відповідно призвело до зменшення частки зарахування до загального фонду місцевих бюджетів територіальних громад акцизного податку.
Члени Громадської ради мали змогу продовжити обговорення нюансів одноразового декларування та застосування РРО у 2022році
На засіданні вирішувалися і інші питання щодо діяльності Громадської ради.
На завершення заходу члени Громадської ради надали ряд пропозицій для розгляду питань на наступному засіданні. https://cv.tax.gov.ua/media-ark/fotogalereya/zustrichi-z-gromadskistyu/9470.html
Заступник начальника ГУ ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан поінформувала громадськість про податкові порушення на ринку продажу палива
Заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан поінформувала громадськість про основні види податкових порушень на ринку продажу палива.
Відео за посиланням: https://www.facebook.com/tax.chernivtsi/videos/953943312147671
Податківці запрошують платників ПДВ на ZOOM конференцію
29 листопада 2021 року о 11 год Головне управління ДПС у Чернівецькій області проводить онлайн-семінар в режимі ZOOM на тему: «Електронне адміністрування ПДВ: роз’яснення щодо критеріїв блокування реєстрації податкових накладних»
Усі бажаючі мають можливість підключитися до заходу в режимі ZOOM, за посиланням:
https://zoom.us/j/93959678614?pwd=dGpRK1pKZkZhbFo4Q25TeUJadTJBUT09
Ідентифікатор конференції: 939 5967 8614
Код доступу: ewc8jT
Модератор заходу: заступник начальника Головного правління ДПС у Чернівецькій області Загарюк Микола Васильович.
Запитання та обговорення в коментарях до цієї публікації у мережі Фейсбук https://www.facebook.com/tax.chernivtsi/ або за телефоном 0372 (54-55-76).
Листування через Електронний кабінет
Який порядок листування через Електронний кабінет та як автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в контролюючому органі, та які терміни надання відповіді (на лист, запит, звернення, консультацію тощо)?
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автор електронного листа повідомляється про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
При цьому відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.
Дії платника при зупиненні реєстрації податкової накладної
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, підтвердженням зупинення реєстрації податкових накладних, є квитанція №1, яка надходить протягом операційного дня в електронній формі одночасно і продавцю, і покупцю із зазначенням критеріїв ризикованості.
Якщо ж реєстрацію податкової накладної в ЄРПН зупинено з причин ризиковості здійснення операцій, то платнику необхідно подати «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено» та додати до нього копії всіх первинних документів, які підтверджують реальність здійснення операцій, а також «Таблицю даних платника податку» за встановленою формою додатком 5 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в ЄРПН.
За результатами розгляду пояснень, копій документів та Таблиці даних платника податку Комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання приймається Рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику.
Якщо ж реєстрацію податкової накладної в ЄРПН зупинено з причин ризиковості платника податку, то першочергово необхідно надати «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності критеріям ризиковості» разом з документами на розгляд комісії ДПС регіонального рівня на виключення з переліку ризикових.
Інформацію та копії документів, подані платником ПДВ, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення, яке надсилається платнику в день прийняття, та доступне для перегляду в приватній частині електронного кабінету.
Наступним кроком для платника буде подання «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено». Дії платника будуть аналогічними як і при подачі пакету документів до «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності критеріям ризиковості», а також слід додати «Таблицю даних платника податку» за встановленою формою.
При переході на спрощену систему оподаткування, визначається дохід за попередній календарний рік на момент подання заяви
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Норми передбачені п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 розділу XIV ПКУ.
Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.
Враховуючи вищенаведене, у разі прийняття фізичною особою - підприємцем рішення про перехід на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року заява до контролюючого органу подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.
Отже, дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.
Якщо ФОП прийнято рішення про застосування спрощеної системи оподаткування з 01 січня наступного року, заяву необхідно подати до 15 грудня.