Борг зі сплати єдиного соціального внеску у буковинських платників перевищив 231,8 мільйонів гривень
Борг зі сплати єдиного соціального внеску у буковинських платників перевищив 231,8 мільйонів гривень
Про це у коментарі відзначає заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Микола Загарюк.
За його словами погашення боргів залишається проблемним, але надважливим питанням. Усі представники бізнесу під час діалогу з податківцями підтверджують розуміння того, що соціальна сфера потребує підтримки, оскільки своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам соціальні гарантії на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати, але разом з тим не всі поспішають погашати податкові борги.
З метою погашення податкових боргів, окрім роз’яснювальної роботи, податківці застосовують усі доступні заходи щодо стягнення заборгованості визначені нормами ПКУ. Серед основних, опис майна боржників в податкову заставу та його реалізація, звернення до суду щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів, звернення щодо стягнення на активи фізичних осіб через органи державної виконавчої служби, адміністративний арешт майна.
Разом з тим, на початок листопада цього року заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування допустили 12181 платників (609 юридичних осіб та 11572 фізичні особи – підприємці), а сума боргу сягнула 231,8 млн грн. і це при тому, що 2718 «сплячим підприємцям», які подали відповідні заяви списано заборгованість на 56,7 млн грн.
Загальна кількість боржників впродовж 1 січня- жовтня 2021 скоротилася лише на 3308 осіб та на 39,8 млн грн в сумарному вигляді.
На примусове стягнення від початку 2021 року до органів Державної виконавчої служби передано 2030 узгоджених вимог про сплату боргу на 42,6 млн грн. Загалом на виконанні у ДВС знаходяться 9187 вимог про стягнення 161,2 млн. грн. боргу з ЄСВ. (від початку року погашено 8,9 млн. грн.).
Також підготовлено та подано до судів обмеження виїзду за кордон боржників з ЄСВ, одне рішення суду щодо заборони виїзду за кордон отримано.
Крім того, Микола Васильович звертає увагу представників бізнесу, що розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ не передбачено. Заборгованість уже не підлягає списанню.
Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з ЄСВ не застосовується.
Микола Васильович наполегливо радить, усім платникам провести звірку даних, щодо своїх нарахувань та сплати, щоб уникнути застосування фінансових санкцій, а боржникам не зволікати з погашенням боргу.
Інформацію про суми боргу можна отримати в управлінні по роботі з податковим боргом Головного управління ДПС у Чернівецькій області або використати сервіс, на офіційному веб-порталі ДПС «Електронний кабінет».
Довідка:
З 1 грудня 2021 року підвищується розмір мінімальної заробітної плати до 6500 гривень, а отже змінюється й мінімальна ставка єдиного соціального внеску.
Відтак, мінімальний розмір ЄСВ з 1 грудня становите 1430 грн (6500 грн х 22%). Терміни сплати ЄСВ не змінюються.
Реквізити небюджетних рахунків для зарахування єдиного соціального внеску за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/arhiv/446509.html
Тетяна Булавка: Боржників та структуру сплати податків до територіальних громад можна переглянути на сайті ДПС в розділі «Податкова карта України»
Заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка поінформувала представників органів місцевого самоврядування та громадськість, що на офіційному сайті відомства 24 серпня цього року впроваджено Інтерактивну податкову карту України. Це - частина окремого проекту е-податки Національної програми інформатизації, який створено за підтримки Міністерства фінансів України, Міністерства цифрової трансформації за сприяння Апарату Ради національної безпеки і оборони України.
За посиланням https://map.tax.gov.ua/main буковинці можуть переглянути які податки та в яких розмірах надходять до бюджетів громад. Хто з платників робить вагомий внесок в її розвиток та головне – хто не сплатив жодної гривні і має заборгованість.
За її словами користувачі мають можливість ознайомитись зі складовими профілів територіальних громад про: загальні дані та демографію; об’єкти соціальної інфраструктури та економіки; активних платників податків; топ-10 найбільших платників податків; надходження у розрізі кодів класифікації доходів бюджету; сплату податків за видами економічної діяльності; структуру сплати податків; боргові зобов’язання.
Застосування штрафних (фінансових) санкцій
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що фінансова відповідальність за вчинення платником податків податкових правопорушень визначена главою 11 розд. II «Відповідальність» Податкового кодексу України.
Податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених ПКУ) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб’єктів у випадках, прямо передбачених ПКУ.
Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених ПКУ та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Порушення податкового законодавства та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену ПКУ та іншими законами України.
Відповідно до абзацу 1 п.111.2 ст.111 ПКУ фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами.
Фінансова відповідальність, встановлена згідно з ПКУ, застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).
Пунктом 11 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.
Наталія Чернівчан про QR-код у фіскальному касовому чеку
Заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан поінформувала суб'єктів господарювання, користувачів реєстраторів розрахункових операцій, про те, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) має містити реквізити, зокрема, QR-код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чека, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО/фіскальний номер програмного РРО (п. 2 розд. II «Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів», затвердженого наказом МФУ від 21.01.2016 №13 (із змінами від 18.06.2020 № 306, та від 08.06.2021 № 329).
Згідно з приміткою 8 до форми № ФКЧ-1 "Фіскальний касовий чек на товари (послуги)", наведеній у додатку 1 до Положення N 13, QR-код зазначається у разі наявності.
При цьому, п. 3 Наказу № 306, який набрав чинності 01.08.2020, визначено, що до 01 серпня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині, зокрема, відображення QR-коду не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО та які не перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності Наказом № 306.
Посадовиця зазначила, що до 01 серпня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО та які не перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності Наказу № 306, за наявності технічних можливостей мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до ст. 12 Закону N 265 з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до Наказу N 306.
Отже, QR-код у фіскальному касовому чеку зазначається у разі наявності в РРО відповідного програмного забезпечення.
Щодо порядку складання податкових накладних у кожному конкретному випадку постачання товарів/послуг
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше (перша подія).
Детальніше: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/524137.html