Острицька громада

Чернівецька область, Чернівецький район

Хронометраж, як засіб встановлення реальних показників щодо діяльності суб'єктів господарювання

Дата: 27.04.2021 11:11
Кількість переглядів: 152

Хронометраж, як засіб встановлення реальних показників щодо діяльності суб'єктів господарювання

Станом на 1 квітня 2021 року у Чернівецькій області зареєстровано 4766 реєстраторів розрахункових операцій. При цьому у 1 кварталі 2021 року працівниками Головного управління ДПС у Чернівецькій області проведено 94 фактичні перевірки, за результатами яких до суб'єктів господарювання застосовано фінансових санкцій на загальну суму1,9 млн грн. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан.

В той же час  Наталія Чернівчан зазначає, що  основна мета контролю не збільшення суми штрафів, а легалізація виручки, покращення касової дисципліни, про що може свідчити збільшення суми виторгів, які проводяться через РРО.

З цією метою фахівцями податкової служби проводяться хронометраж господарських операцій. Тобто під час фактичних перевірок, з метою встановлення реальних показників щодо виторгів суб’єктом господарювання, ведеться спостереження за веденням господарської діяльності платників податків.

Так, у першому кварталі 2021 року проведено 47 хронометражів виторгу, під час  яких  виторги зросли на 265 відсотків, а на окремих господарських об’єктах зростання сягає 400-500 відсотків.

В цілому по області виторг через РРО за січень-березень 202 1 року склав 4млрд 572 млн грн,  тому числі від реалізації підакцизних товарів – 1,5 млрд грн. Це на 8,5 відсотків більше ніж в тому році, а підакцизних товарів  - майже на 29 відсотків.

«Збільшення обсягів розрахункових операцій, проведених через РРО, впливає на збільшення доходів до оподаткування, а відповідно і на надходження до бюджетів усіх рівнів. Враховуючи ефективність такого контролю як хронометраж виторгів через РРО, податківці області будуть і надалі застосовувати даний вид контролю» – зазначає Наталія Чернівчан.

 

Електронний ключ: Повторне формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна здійснити дистанційно

Повторне (дистанційне) формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна здійснити за електронним запитом онлайн.  Про це наголошують  у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) https://acskidd.gov.ua/.

Платника слід пам'ятати, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:

чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);

незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Довідково: за отриманням послуги з первинного формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, платник податків може звернутися до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів КН ЕДП ІДД ДПС.

У Чернівецькій області за адресою:  м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 200а, 1-й пов.,  каб. 110. Телефон для запису: (0372)51-43-79. 

Разом з тим, на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України, КН ЕДП ІДД ДПС здійснює надання електронних довірчих послуг лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.

З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КН ЕДП ІДД ДПС, попереднього запису, можна ознайомитися на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням: Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування». 

 

Запитання від платника: Чи потрібно подавати ф. №20-ОПП у разі надання в оренду нерухомість?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних податкових органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків, затвердженим наказом МФУ від 09.12.2011 р. №1588.

Суб’єкт господарювання – власник нерухомого майна у разі надання в оренду частини приміщень (окремих кімнат, офісів, квадратних метрів) повинен подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. №20-ОПП.

У разі надання в оренду об’єкта нерухомого майна або його частини повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. №20-ОПП подається до податкових органів як власником нерухомого майна – орендодавцем, так і орендарем у порядку та строки, визначені пп. 8.3-8.5 розд. VIII Порядку №1588.

Детальніше на сайті ДПС у Чернівецькій області: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/465441.html

Буковинські податківці провели онлайн зустріч з платниками підакцизних товарів

Онлайн семінари, вебінари, Skype конференції – новітні засоби комунікації податківців з платниками податків під час карантину, спричиненого коронавірусною хворобою. Так, чергову таку зустріч у режимі відеоконференцзв’язку провели днями буковинські податківці з платниками податків.

Тема спілкування: «Новації: сплата податків, ліцензування і проведення перевірок у продавців паливно – мастильних матеріалів. Застосування штрафних санкцій за порушення законодавства при продажу підакцизних товарів».

Перед учасниками семінару виступили Наталія Чернівчан – заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області та  Наталія Донець – начальник управління контролю за підакцизними товарами.

Під час інтерактивного спілкування Наталія Донець розповіла платникам, що ліцензія на право зберігання пального видається за місцем розташування місць зберігання пального за заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Також інформувала учасників заходу про основні порушення законодавства при продажу підакцизних товарів. Так, станом на 22 квітня поточного року працівниками управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Чернівецькій області проведено 14 фактичних перевірок  суб'єктів господарювання, які здійснюють операції з обігу пального. Дані платники допускали порушення зокрема: необладнання та / або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів – лічильників та рівнемірів - лічильників – 5 порушень; необліковане пальне – 8 порушень; зберігання пального без ліцензій – 1 порушення. Як наслідок застосовано фінансових та штрафних санкцій на суму 1,5 млн грн.

Крім того, зупинилась на Порядку автоматичного зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального. Вона деталізувала, що при зіставленні здійснюється порівняння показників із системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ) з показниками Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі щодо обсягів обігу та залишків пального у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД (крім скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, на які встановлено однакові ставки акцизного податку, для яких обсяги обігу та залишків пального підсумовуються та зіставляються загальним підсумком), акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Також відзначила, при зіставленні допускаються розбіжності не більше ніж на 5 відс. обсягу обігу або залишків пального (для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, на які встановлено однакові ставки акцизного податку, – не більше ніж на 15 відс.) чи не більше ніж на 2 відс. об’єму відповідного резервуара.

Наприкінці акцентували увагу присутніх в «on line» просторі - попри те, що частково мораторій на проведення податкових перевірок ще продовжує діяти, здійснення операцій з підакцизними товарами підлягають контрольно-перевірним заходам з боку держави.

Отже, дозволені фактичні перевірки в частині порушення вимог законодавства в частині: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 Податкового Кодексу України.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь