Булінг
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
Порядок роботи комісії
1. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти; оцінка потреб сторін булінгу.
2. Діяльність комісії здійснюється на принципах: законності, верховенства права, поваги та дотримання прав і свобод людини, неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування), відкритості та прозорості, конфіденційності та захисту персональних даних, невідкладного реагування, комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування), нетерпимості до булінгу (цькування) та визначення його суспільної небезпеки.
Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
- До завдань комісії належать:
- збір інформації щодо обставин випадку булінгу;
- розгляд та аналіз зібраних матеріалів;
- у разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать: оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин; визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу; моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу, заходів виховного впливу та корегування; надання рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти надання рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками; надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
- Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.
- Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менше як двох третин її складу.
- Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.
- Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.
- Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.
- Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.
Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:
- ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;
- ставити питання по суті розгляду;
- подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.
- Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.
- Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.
Принагідно інформуємо, що відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Змін до Інструкції з організації роботи підрозділів ювенальної превенції Національної поліції України» від 25.06.2020 № 488, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2020 року № 738/35021, дитина, яка вчинила булінг (цькування) учасника освітнього процесу підлягає взяттю на профілактичний облік з метою здійснення заходів індивідуальної профілактики поліцейськими підрозділами ювенальної превенції.
Порядок подання та розгляду заяв
про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти
1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який
учасник освітнього процесу.
2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону
України «Про звернення громадян».
3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний
повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо
керівника закладу освіти .
4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу
або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який
був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника
закладу освіти про цей факт.
5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу,
яка з’ясовує обставини булінгу.
7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження
мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту
вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то
керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів
Національної поліції України та Службу у справах дітей.
9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -
Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до
соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції
України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після
отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує
керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.
Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі
обставини булінгу
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
Найменування завдання |
Найменування заходів |
Відповідальні за виконання |
Строк виконання |
|
Забезпечення неухильного виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.
|
Адміністрація школи Вчителі |
протягом року |
Бесіди |
Пропагування під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей
|
Педагогічний колектив |
протягом року |
Години спілкування Тренінги |
Профілактична робота серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства ( булінгу)
|
Практичний психолог, соціальний педагог
|
жовтень грудень |
Лекція |
Проведення лекційно-просвітницьких заходів у навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї.
|
Заступник директора з ВР Практичний психолог Вчитель правознавства |
листопад |
Перегляд відео-роликів |
Організація перегляду відеороликів «Булінг у школі та як з ним боротись», «Кібербулінг», «Нік Вуйчич. Про булінг у школі»
|
Заступник директора з ВР Педагог-організатор Класні керівники
|
січень |
Презентації Відео |
Під час дистанційного навчання розповсюджувати інформаційні матеріали з питань булінгу та кібербулінгу
|
Соціальний педагог Практичний психолог
|
березень-травень |
Бесіда |
По потребі або за запитом проводити роботу з особами «групи ризику» з питань попередження булінгу
|
Соціальний педагог Практичний психолог
|
протягом року |
Батьківські збори |
Батьківський лекторій «Сімейне насилля як фактор руйнівного виховного процесу |
ЗДНВР, ЗДВР, практичний психолог, батьки
|
листопад |
Тренінг |
Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» |
Соціальний педагог Практичний психолог
|
жовтень |
Засідання комісії |
Розгляд заяв про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб, проведення розслідування, засідання комісій з розгляду випадків булінгу, прийняття рішень за результатами проведеного розслідування (за наявності заяв)
|
Директор школи, ЗДВР, представники ССД, СЮП, батьки (за згодою)
|
протягом року |