Острицька громада

Чернівецька область, Чернівецький район

Оцінювання учнів

Дата: 16.05.2020 17:37
Кількість переглядів: 372

???? ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ - окремий вагомий напрям в системі інституційного аудиту, який відображає ефективність ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ.

???? Успішний заклад є успішним лише тому, що він має свій ВЛАСНИЙ СЕКРЕТ УСПІХУ. Це і є система забезпечення якості в закладі освіти. Для того, щоб вона працювала ДІЄВО, ЯКІСНО і РЕЗУЛЬТАТИВНО, треба, щоб злагоджено функціонували усі її елементи, одним із яких є ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ.

???? Процес ОЦІНЮВАННЯ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ в умовах ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ суттєво відрізняється від того, яке проводилось в звичайному, очному режимі навчання.

Нерідко виникають питання:

Як провести оцінювання учнів?

Як зробити цей процес максимально об'єктивним?

Які електронні сервіси для цього використовувати?

Давайте разом з'ясовувати??

Звичайно, одним із шляхів оптимізації онлайн оцінювання є впровадження ЕЛЕКТРОННИХ ТЕСТІВ - системи завдань, що вимагають стислих однозначних відповідей і передбачають швидке опрацювання результатів, за якими можна якісно оцінити структуру та визначити рівень знань, умінь і навичок школярів.

На сьогодні у мережі Інтернет у вільному доступі існують тестові системи, за допомогою яких можна створити запитання різних типів:

???? з однією правильною відповіддю;

???? з кількома правильними відповідями;

???? тестові завдання логічних пар або встановлення відповідності;

???? на визначення послідовності;

???? на визначення істинності та хибності тверджень;

???? з числовою відповіддю;

???? з текстовою відповіддю.

Доступними є бібліотеки ГОТОВИХ ЗАПИТАНЬ, які можна додати до власних сесій тестування, змінюючи їх у разі потреби.

Окремі сервісів дають можливість формувати завдання з використанням зображень, аудіо- та відеофрагментів, схем, символів, графіків тощо. Окремі дозволяють:

???? перемішувати запитання та варіанти відповідей у них;

???? встановлювати часові обмеження (час на спробу, час відкриття тесту для виконання);

???? обмежувати кількість спроб, спосіб або час повідомлення результатів тестування.

Тож які програми для створення тестів можна використовувати?

???? Classtime https://www.classtime.com/uk/ – це онлайн сервіс для миттєвих тестів, який не потребує реєстрації учнів, достатньо мати код доступу.

Цікаво, що у Classtime можна організувати співпрацю учнів із залученням методу сторітелінгу. Учитель показує анімовану історію, розвиток якої залежить від відповідей усього класу: чим більше правильних відповідей – тим далі розгортається історія.

???? Сервіс Plickers https://get.plickers.com/ дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування з вивченого або поточного матеріалу в тестовій формі.

???? Безкоштовний сервіс Kahoot https://kahoot.com дає можливість будувати діаграми успішності всього класу та зберігати результати кожного учня.

У цій програмі можна робити змагання між учнями. Визначення переможця встановлюється автоматично.

???? Сервіс Quizzy http://easyquizzy.ru дозволяє швидко створювати і редагувати тести, які можна використовувати для роботи з учнями із застосуванням мобільних пристроїв або стаціонарного комп'ютера (потребує додаткової оплати за використання).

Виставлення оцінки відбувається автоматично на основі системи оцінювання, яку вибрав викладач.

???? QuizOperator http://quizmaker.nl - безкоштовний електронний інструмент, який дозволяє користувачам створювати та працювати з вікторинами (тестами) за допомогою QR – кодів.

???? Безкоштовний онлайн сервіс QuizSnack http://www.quizsnack.com призначений для створення швидких опитувань, вікторин і розміщення їх в соціальних мережах, на сторінках сайтів і блогів.

???? Програма MyTest передбачає створення й проведення комп’ютерного тестування, збір аналізів результатів, виставлення оцінки за вказаною в тесті шкалою. Передбачає 7 різновидів вправ: однозначний вибір, багатозначний вибір, установлення черговості розміщення, установлення відповідності, введення числа з клавіатури, введення тексту з клавіатури, указівка на частину зображення.

Можливість виставляти рівень складності кожного завдання дозволяє розраховувати оцінку, зважаючи на обсяг знань, необхідних для кожного завдання.

???? Онлайн тести «На Урок» https://naurok.ua/student/tests - сервіс для створення інтерактивних завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу.

???? У своїй роботі педагоги часто користуються програмами: Excel, PowerPoint, Test-W, Mentimete, Macromedia Flash Professional, створюють тести в Google-формах.

Зрештою, тестові завдання можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Та для достовірної діагностики успішності опанування теми радимо доповнювати їх практичними роботами.

??????Міністерство освіти і науки України спільно із ГО «СМАРТ ОСВІТА» розробило методичні рекомендації для організації дистанційного навчання у школі, де представило різноманітні платформи та інструменти для онлайн навчання https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf

У посібнику описані:

? практика та інструменти, спрямовані на формувальне оцінювання та відпрацювання практичних навичок;

? інтерактивні сервіси миттєвого опитування;

? платформи для цифрової творчості учнів.

???? Освітні програмні засоби для ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ не стільки оцінюють правильність відповіді з першої спроби, скільки допомагають учневі з’ясувати власні прогалини та зосередитись на корекції. Подібні вправи можна пропонувати для закріплення певних навичок, а також вибірково — для учнів, які потребують додаткової практики.

Зазвичай у таких системах учень має можливість виконати завдання, перевірити правильність, повернутись до опрацювання матеріалу і знову спробувати виконати завдання. Учитель може отримувати або не отримувати дані про ці спроби.

Платформи для створення практичних вправ:

?? https://learningapps.org/

?? https://goformative.com/ (для надання формувального зворотного зв’язку);

??Сайти https://www.studystack.com/ та https://quizlet.com/ дають можливості розробляти різноманітні інтерактивні вправи на основі флеш-карток.

??Якщо вчитель та учні практикують використання робочих зошитів, роботу з ними можна перенести в онлайновий режим через сервіси https://www.liveworksheets.com/, https://wizer.me/ та ін.

????ІНТЕРАКТИВНІ СЕРВІСИ МИТТЄВОГО ОПИТУВАННЯ в режимі реального часу допомагають з’ясувати рівень оволодіння учнями певною темою.

Популярними сервісами миттєвих опитувань є

???? https://kahoot.com/;

????https://www.mentimeter.com/;

????https://www.polleverywhere.com/.

???? ЦИФРОВА ТВОРЧІСТЬ УЧНІВ

???? https://info.flipgrid.com/ - проста у використанні платформа для обміну відеороликами, яка дозволяє учням і викладачу записувати відеовідповіді від 15 до 90 секунд.

????https://www.mindmeister.com/ - це онлайн додаток для складання карт понять, який дозволяє користувачам візуалізувати, ділитися і представляти свої думки;

????https://www.storyboardthat.com/ - платформа для створення коміксів;

????https://www.blogger.com/ - веб-сервіс для ведення блогу;

????https://scratch.mit.edu/ - дозволяє програмувати власні інтерактивні ігри, мультфільми і ділитися ними з іншими учасниками онлайн спільноти;

???? https://www.canva.com/ - сервіс для графічного дизайну, інфографіки;

????https://www.thinglink.com/ - це сервіс, що дозволяє створювати мультимедійні плакати.

???? https://www.classtools.net - сервіс який дозволяє викладачам і школярам створювати інтерактивні Flash- діаграми, а також безкоштовні освітні ігри.

Зібрані цифрові інструменти та електронні сервіси допоможуть учням продемонструвати засвоєння навчального матеріалу. Педагоги зі свого боку зможуть здійснити оцінювання в умовах дистанційного навчання.

Джерело: УДСЯО в Чернівецькій області

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь