Щодо здійснення заходів, спрямованих на організоване завершення навчального року
У межах академічної автономії питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.
Рекомендовано закладам загальної середньої освіти:
-організувати освітній процес в умовах дистанційного навчання;
-інструменти дистанційного навчання – вибір учителя;
учні 4 і 9 класів звільнені від ДПА. У відповідних документах про освіту робиться запис «звільнений(а)»;
-ЗНО обов’язково буде. Терміни залежать від карантину;
-навчальний рік у школах закінчиться до 1 липня для всіх, окрім випускників;
-забезпечити всім учням доступ до навчальних матеріалів та завдань шляхом використання різних засобів обміну інформацією;
- організувати проведення окремих дистанційних консультацій для учнів, які хворіють або перебувають у режимі самоізоляції;
-укласти графік дистанційних перевірочних робіт та усних опитувань з метою недопущення перевантаження учнів і раціонального використання часу;
-провести підсумкове річне оцінювання навчальних досягнень учнів, враховуючи результати оцінювання з використанням технологій дистанційного навчання за другий семестр;
-завершити оформлення шкільної документації, зокрема заповнення класних журналів, після прийняття Урядом рішення щодо послаблення карантинних обмежень;
-мінімізувати кількість звітної документації з питань організації дистанційного навчання учнів, яку мають подавати вчителі;
-організувати на початку 2020-2021 навчального року в 2-11-х класах проведення вхідного оцінювання учнів з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та планування подальшої роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, що вивчався учнями дистанційно;
-передбачити під час календарно-тематичного планування на 2020-2021 навчальний рік суттєве збільшення навчального часу на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній рік;
-не проводити останні дзвоники та випускні вечори;
Оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня 2020 року. (для випускників 9 – х класів)
Керівникам закладів загальної середньої освіти рекомендуємо розробити і затвердити графіки видачі випускникам 9-х класів свідоцтв про здобуття базової середньої освіти з урахуванням необхідності дотримання протиепідеміологічних вимог.
Учням 1-8, 10 класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, доречно надіслати копії відповідних документів електронною поштою або в інший спосіб, з подальшим врученням оригіналу документа у вересні 2020-2021 навчального року.
Щодо організації оцінювання в умовах дистанційного навчання
- для учнів 1-2-х та 3-х пілотних класів початкової школи застосовується формувальне та підсумкове оцінювання;
- для учнів 3-4-х класів початкової школи, базової та профільної школи - поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання;
- результати оцінювання повідомляти учням у такі способи: фіксувати в електронному щоденнику (за наявності), надсилати в індивідуальному порядку шляхом використання одного із засобів зв’язку (електронної пошти, смс-повідомлення, повідомлення в одному з месенджерів, повідомлення по телефону тощо). Оприлюднення списку оцінок для всього класу є неприпустимим.
- про способи оцінювання та канал зв’язку, який буде використовуватись учителем і учнями одного класу, необхідно повідомити учнів та їх батьків заздалегідь або оприлюднити цю інформацію на сайті закладу освіти.
Поточне та формувальне оцінювання
- в організації щоденного освітнього процесу варто надавати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання учням підтримки, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності.
Поточне оцінювання вчителі можуть здійснювати в усній і письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проекти, есе, усні співбесіди та опитування тощо.
Підсумкове оцінювання
Підсумкова оцінка за семестр виставляється з урахуванням результатів поточного, тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкова оцінка може виставлятися за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об’єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.
Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.
Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.
У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію.
Оцінювання учнів 1-2 класів та 3-х пілотних класів НУШ
Для учнів 1-2-х класів, а також 3-х пілотних класів НУШ, застосовується формувальне та підсумкове (завершальне) оцінювання, яке здійснюється шляхом спостереження за поведінкою учнів в різних видах діяльності та відстеження динаміки успішності виконання ними навчальних завдань.
Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формою
Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за однією з індивідуальних форм (педагогічний патронаж, сімейна (домашня), екстернат) у 2019-2020 навчальному році здійснюється з використанням технологій дистанційного навчання за процедурами, аналогічними до тих, що описані вище.
Учні 4-х та 9-х класів, які здобувають освіту за формами педагогічного патронажу, екстернату, сімейною (домашньою) формою, звільняються від ДПА та проходять лише річне оцінювання.
Учні 11-х класів, які здобувають освіту за формами педагогічного патронажу, сімейною (домашньою) формою, складають річне оцінювання з усіх навчальних предметів та ДПА у формі ЗНО на загальних підставах (окрім випадків, передбачених законодавством).
Щодо зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти
- здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому, та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
Механізм зарахування дітей до закладів загальної середньої освіти визначено Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, що передбачає дві моделі зарахування до 5 класу:
-якщо заклад загальної середньої освіти забезпечує здобуття початкової освіти, то конкурсний відбір можливий на вільні місця лише у разі створення додаткового 5 класу;
-якщо заклад загальної середньої освіти не забезпечує здобуття початкової освіти, то конкурсний відбір організовується та проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 розділу II Порядку зарахування.
Загальною умовою оголошення та проведення конкурсного відбору є обов’язкове перевищення кількості поданих заяв про зарахування до відповідного 5 класу порівняно із загальною кількістю вільних місць у ньому.
Інклюзивно-ресурсні центри
Інклюзивно-ресурсні центри області працюють дистанційно (сформовано окрему рубрику на ютуб-каналі ДОН де розміщено відео з розвивальними та корекційно-розвитковими заняиттями), консультують батьків у телефоному режимі. Після закінчення карантину ІРЦ розпочнуть здійснюватися комплексну оцінку розвитку дитини та проводитимуть корекційно-розвиткові заняття.
Позашкільна освіта
1)Заклади позашкільної освіти працюють дистанційно.
2)Онлайн-заняття проводять через Zoom, Skype. Значна частина працівників записує власні відео заняття. Матеріали доступні на ютуб-каналі ДОН, сайтах ПЗО, сторінках у соціальних мережах. Працівники закладів долучились до спільного проєкту «Заклади позашкільної освіти: Дистанційна робота», де показали найбільшу активність.
3)Вихованці ДЮСШ отримують спеціально розроблені програми тренувань для домашнього виконання (спеціальний необхідний інвентар для того чи іншого виду спорту у домашньому розпорядженні вихованців).
4)Частина запланованих конкурсів за напрямками позашкільної освіти проводиться заочно, частина – перенесена на невизначений термін ( в залежності від карантину).
Літнє оздоровлення та відпочинок
Немає поки що розпорядчих документів щодо скасування проведення кампанії літнього відпочинку та оздоровлення. В залежності від закінчення термінів карантину та завершення навчального року, оздоровча кампанія в області може розпочатися з 1 липня.
Про умови та оплату праці працівників
1. Дотримання вимог Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19».
-забезпечити часткове переведення працівників закладів та установ освіти і науки, а також інших підпорядкованих організацій на роботу в гнучкому та/або дистанційному режимі, відтермінувати проведення засідань, нарад та інших колективних заходів до стабілізації ситуації, за потреби забезпечувати їх проведення в онлайн режимі;
-забезпечити за наявності відповідних умов проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій;
-не допускати примусового відправлення працівників у відпустки, зокрема без збереження заробітної плати, на період призупинення навчання;
-зберігати за працівниками на період карантину середню заробітну плату, розмір якої визначається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100 «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати»;
-не допускати виселення студентів з гуртожитків тощо;
-забезпечити застосування положень Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки щодо виконання організаційної, методичної, наукової робіт за межами закладу;
-вважати працівників, які фактично не виходять на роботу під час карантину, такими, що не виходять на роботу у зв’язку з простоєм; згідно зі статтею 34 Кодексу законів про працю України простій - це призупинення роботи, викликане невідворотною силою або іншими обставинами;
-зберігати за працівниками середній заробіток за час простою, відповідно до статті 113 Кодексу законів про працю України.
Згідно з пунктом 5.2.1 Галузевої Угоди періоди, впродовж яких у закладах освіти не здійснюється освітній процес (освітня діяльність) у зв'язку із санітарно епідеміологічними чи іншими, незалежними від працівників обставинами, є робочим часом педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників.
Відповідно до п. 77 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102, у випадку, коли в окремі дні заняття не проводяться з незалежних від учителя причин, оплата його праці здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу.
Джерело: ДОН Чернівецької ОДА