Cемінар-практикум вчителів української мови та літератури та румунської мови та літератури (румунської та зарубіжної) на базі Горбівської ЗОШ І-ІІІст.
Згідно плану роботи методичного кабінету гуманітарного відділу (освіти, культури, молоді та спорту) Острицької сільської ради, розпорядженням голови сільської ради від 18 лютого 2019 року № 55-ОД, 56-ОД 22 лютого 2019 року на базі Горбівської ЗОШ І-ІІІ ст. було проведено семінар-практикум вчителів української мови та літератури та румунської мови та літератури (румунської та зарубіжної) на тему «Розвиток мовленнєвої діяльності учнів на уроках мови та літератури і в позаурочний час». Вчителі Згирча А.К. та Реколца М.М. провели зустріч у літературній кав’ярні, де учні обговорили фундаментальні теми людства – життя, людина і земля. Учасники семінару висловлювали думки як українською, так і румунською мовами з цього приводу під супровід музики, пісень, використовуючи різні методи і форми роботи.
Також гості переглянули виховний захід «Літературний журнал «Пам’ятні дати календаря. Українські та румунські видатні митці»», де учні презентували сторінки життя та творчості Міхая Емінеску, Грігорє Вієру, Лесі Українки, Іон Крянге, Володимира Івасюка та Тараса Шевченка. Талановиті юні артисти театру, декламатори, співаки вразили всіх присутніх майстерністю співу та театральною діяльностю.
Керівники методоб’єднань вчителів української мови та літератури – Згирча А.К., та румунської мови та літератури (румунської та зарубіжної) – Єнекюк І.С. виступили з доповідями «Полікультурне навчання учнів: реалії та проблеми» та «Розвиток мовленнєвих здібностей учнів на уроках мови та літератури і в позаурочний час».
Білінгвальне навчання окреслено як пріоритетний напрям формування компетентного учня в умовах полікультурного суспільства. Білінгвальне навчання – цілеспрямований процес залучення до світової культури засобами рідної, державної та іноземних мов.
Білінгвальне навчання - важливий шлях становлення носія загальнонаціональної культури в багатоетнічному суспільстві, істотна умова подолання мовного бар'єру і академічних успіхів школярів в багатонаціональному класі. Таке навчання дозволяє усвідомити культурні, етнічні ідентичності та різноманіття, долучитися до загальнонаціональних цінностей. Завдяки білінгвальному навчанню налагоджується комунікація різних етномовних груп, отримуються додаткові лінгвістичні компетенції як одна з гарантій соціальної мобільності.
Кожна дитина – особистість, яку потрібно розвивати в усіх напрямках. А це завдання кожного вчителя. Мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям, завдяки якому відбувається соціалізація дитини. У шкільному віці закладається фундамент культури мислення, мовлення і спілкування, розвиваються комунікативні здібності, пізнавальна активність, образне творче мислення. Саме початкова школа покликана сформувати в дітей інтерес до краси і мудрості живого слова, його значущості у житті людини. Мовленнєва компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості. А своєчасний і якісний розвиток мовлення – важлива умова повноцінного мовленнєвого розвитку учня.
"Учитель покликаний використовувати всі можливості, щоб саме в роки дитинства донести до свідомості й серця найтонші відтінки барв, пахощі слова, щоб рідне слово стало духовним багатством дитини," ? зазначав В.О.Сухомлинський.
Найважливішим засобом впливу на дитину, облагороджування її почуттів, душі, думок, переживань є краса і велич, сила й виразність рідного слова. Тому вчителям особливу увагу слід приділяти розвитку усного і писемного мовлення. А для цього потрібно постійно розширювати життєвий досвід учнів: вчити їх спостерігати, уявляти, творчо мислити й відчувати, оцінювати і узагальнювати, а потім передавати словом усе побачене, почуте, пережите.
Присутні на семінарі вчителі мали змогу обмінятися думками, поділитися досвідом, а також обговорити проблемні питання під час викладання української та румунської мови та літератури.
Бажаємо всім успіхів та плідної праці!